lauantai 18. lokakuuta 2008

Sotaharjoitus


Illan ottelu on baskien ja katalaanien yhteinen sotaharjoitus, joka tällä kertaa pelataan Bilbaossa, jossa Athletic Club ja FC Barcelona kohtaavat kello 20:00 Suomen aikaa. Toivotaan, että maaottelutauko on piristänyt Athletic Clubia. Vähintään tasapeliä odotellaan.

Peliin liittyvää maalausta ja muuta luvassa myöhemmin tänään, mutta aikaiset kannattajat voivat viritellä itseään tunnelmaan uudella suomifutisklassikolla, joka julkaistaan tässä nimimerkki Khalervos Kendopoulosin luvalla. Sävel on Matin ja Tepon Kaiken takana on nainen. Olkoon se samalla kommentti mainoksiin Athletic Clubin paidoissa:

Kaiken takana on Hjelmi

Kaiken takana on Hjelmi,
joka ihanasti valittaa,
jota liiga ei voi vastustaa.
Hei kaikki nyt mä sanon sen
kaiken takana on Hjelmi.

Hyvin meni peli Mansen.
Pelin takana on valitus.
Se on ikivanha se on uus,
siltä liigakaan ei kylmäks jää.
Lauantaina on vasta pelataan,
kun kaiken takana on Hjelmi.

Kun sä tulit mun luo,
mä olin ihan niinkuin pikku Hjelmi.
Mä olin ihan niinkuin Jonne vaan,
joka heti alko sulamaan.

Kun sä tulit mun luo,
ruusenpori oli jotain ihan uutta.
Se oli mulle koko elämä.
Ja nyt mä lähestyn jo uutta kautta,
ennen elämäni tilaisuutta,
se on Wissi ja kerron tän:

Kaiken takana on Hjelmi,
joka ihanasti roiskii vaan,
jota liiga ei voi vastustaa.
Hei kaikki nyt mä sanon sen
liigan takana on Hjelmi.

Hyvin meni peli mansen.
Mansen takana on Kummola.
Se on Jari Viidan se on uus,
siltä yksikään ei kylmäks jää.
Potkut on vasta elämää,
kun kaiken takana on junnutyö.

Kun sä tulet mun luo,
mä olen vieläkin kuin pikku Hjelmi.
Jonne salaa sua ihailee,
eikä Interille kiusaa tee.

Minä sinulle teen,
niin monta ihanaa ja hyvää juttuu.
Roiskin sinut aina uudelleen.
Sä et voi mulle koskaan suuttuu,
kun mä kerron mikä monilta puuttuu,
kun mä kerron sulle totuuden.

Kaiken takana on Hjelmi,
joka ihanasti roiskii vaan,
jota liiga ei voi vastustaa.
Hei kaikki nyt mä sanon sen;
kaiken takana on Hjelmi.

Hyvin meni otteluohjelma.
Sen takana on lobbaus.
Se on ikivanha se on uus,
siltä yksikään ei kylmäks jää.
Junnutyö on kantaa hedelmää,
kun kaiken takana on Hjelmi.

Kaiken takana on Hjelmi,
joka ihanasti lobbaa taas,
jota liiga ei voi vastustaa.
Hei kaikki nyt mä sanon sen;
"lauantaina tampu pelaa taas".

Hjelmi myi Tamun maineen.
Tamun takana on kavallus,
se on keinottelu maansiirtorikos,
siltä Viitakaan ei tuomiotta jää.
Elämä on vasta elämää,
kun kaiken takana on Hjelmi.


Tasapuolisuuden nimissä on huomattava, että myös heillä, jotka pitävät asiallisena sitä, että TamU pelaa Interiä vastaan lauantaina on näkemystä:

Itkettää. Hauskuus on oivaltamista, tilanteisiin reagoimista. Khalervos Kendopoulos, olet kuin Ari Koivusen Kirka-tribuutti. Mieluummin lukisin Kafkaa orpolapsille kunnes he uikuttaisivat äitiään, jota he eivät koskaan tunteneet kuin sinun tarinoitasi.


Illan ottelusta tässä vaiheessa sen verran, että pelin tuomaroi Undiano Mallenco. Hänen saldonsa Athletic Clubin peleissä on seuraava: 2 voittoa, 8 tasapeliä ja 5 tappiota. Ilmeisen ammattitaidoton mies siis, mutta kuitenkin kotoisin Pamplonasta, mikä kuittaa kyvyttömyyden.

Kokoonpanoa ei vielä ole Athleticin sivuilla. Aikaa pelin alkuun parikymmentä minuuttia. Streamia näyttää olevan tarjolla enemmän kuin laki sallii, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voi huoleta todeta, että kaikki tökkivät pahasti.

Kokoonpano:

Iraizoz

Iraola
Aitor Ocio
Amorebieta
Baleziega

David Lopez
Orbaiz
Yeste
Gabilondo

Llorente
Garmendia

Vaihdossa:

Armando
Exteberria
Gurpegi
Susaeta
Ustariz
Ion Velez

Pakko todeta, että muuten näyttää hyvältä, mutta Goal TV:n selostaja on kyllä oma lukunsa, johon tässä ei kehtaa puuttua.

Puoliaikatulos: Athletic Club 0 - Barcelona 0.

Ei paljon analysoitavaa. Athletic on ollut hieman hallitsevampi, mutta Barcelonan hyökkäykset todella vaarallisia. Kyllä tällä pelillä pitäisi sarjan lopulla kamppailla paikoista kuuden joukossa.

Amorebieta sai varoituksen ja Barcelona suoritti vaihdon vaihtaen jonkun johonkin. Tilastot, jotka löytyvät Athtelic Clubin sivuilta kertovat tasaisesta pelistä.

Lopputulos: Athletic Club 0 - FC Barcelona 1.

Elämä on täynnä pettymyksiä. Joku syötti jollekin hienon syötön ja se jokin teki sitten Barcelonalle maalin. Varoitukset Amorebietalle ( ensimmäisellä puoliajalla ), Belanziagalle ja Orbaizille. Orbaiz vaihdettiin Gurpegiin, Garmendia Susaetaan ja Gabilondo Ion Veleziin. Tarkemmat tilastot ylempänä mainituilla sivuilla. Sarjataulukko täällä myöhemmin.

Etusivu-uusiksi pläjäys tähän väliin. Sarjataulukko iltapelin jälkeen. Ensi viikon Urheilukanavan ottelu suorana lähetyksenä on sitten totaalista salamasotaa: Real Madrid - Athletic Club Bilbao. Ei siis mitään syytä vaipua masennukseen.

Sarjataulukko 7. kierroksen jälkeen:

Valencia 19
Sevilla 17
Villarreal 17
Barcelona 16

Real Madrid 16
UD Almería 11

Málaga C.F 10
Atletico Madrid 9
Getafe 9
Espanyol 9
Deportivo 9
Mallorca 8
Valladolid 7
Racing 6
Sporting 6
Betis 5
Athletic Club 5

Recreativo 5
Osasuna 4
Numancia 4

Eli sinänsä huolestuttavaa. Peli Madridissa on oma erityinen juttunsa, mutta sen jälkeen voittoja pitäisi jo ruveta tulemaan ihan sarjasijoituksenkin vuoksi.


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi, oletko maalannut öljyllä?

Jos olet, milloin ja missä on näyttely?

Taiteesi on tehnyt minuun vaikutuksen ja ostoimpulssi kiertää hermostossa. Ja tämä ei tarkoita sitten mitään muusajuttuja...:D.

IDA kirjoitti...

En ole, mutta harkitsen asiaa ihan vakavasti. Ihmeen mukavaa hommaa ainakin simuloituna. Joku kurssi voisi oikeasti olla paras tapa lähteä liikkeelle tällä alalla.

Ihan eri muusat tässä, herranjumala, on ;) Mesenaatiksi kelpaat hyvin.