lauantai 4. huhtikuuta 2009

Avoin kirje Timolle Soinille Vaimolle ja Vistbackalle

Syväanalyysini synnyttämästänne tilanteesta: ohh!

Noin muuten uskon, että loma Belgiassa tekisi ihan jokaiselle ihan hyvää. Jopa populisti voisi siellä sivistyä huomaamaan, että eivät ne kannattajat tyhmiä olleetkaan. Ulkomailla kannattaa käydä; siellä joutuu puhumaan angloa.

17 kommenttia:

Vasarahammer kirjoitti...

Timppa, vaimo ja Vistbacka. Siihen vielä Millwallin kaulaliina päälle niin saadaan Perussuomalaisten puoluejohdon koko kuva.

IDA kirjoitti...

Ikävä tosiasia.

Mitä kakkasen FF:ltä kuulostelin niin Timppa joutuu kohta selittelemään jopa Millwallin kannattajille. Huono tyyppi kymppipaikalla.

Eteenpäin on kuitenkin menty :)

Relaa Make välillä kirjoitti...

http://www.youtube.com/watch?v=PCjAo6ybZyU

Vasarahammer kirjoitti...

Ei ne Millwallin kannattajatkaan kaikki sentään idiootteja ole, vaikka siltä yleensä näyttäisi.

Mills kirjoitti...

Puoltavia kommentteja:

1) Persut olivat ainoa puolue, joka äänesti uutta ulkomaalaislakia vastaan.

2) Persut olivat esimaahamuuttokriittinen puolue - Aittomäki, Halme, Soini. Ja puolueella on siihen kulttuurinen pohja.

3) Soinilla ollut vaikea rooli yhdistää vanha PS ja uudet tulokkaat. Onnistunut? Tulevat vaalit näyttävät ainakin sen, miten Soini lukee kenttää.

IDA kirjoitti...

1) Persut olivat ainoa puolue, joka äänesti uutta ulkomaalaislakia vastaan.

Totta.

2) Persut olivat esimaahamuuttokriittinen puolue - Aittomäki, Halme, Soini. Ja puolueella on siihen kulttuurinen pohja.

Joo. En itsekään tietenkään ole sitä mieltä, että PS:n maahanmuuttokriittisyys olisi kiinni Halla-ahosta. Halla-aho on kuitenkin erittäin merkittävä ja tässä näytetään tavallaan ovea kansallismieliselle linjalle.

3) Soinilla ollut vaikea rooli yhdistää vanha PS ja uudet tulokkaat. Onnistunut? Tulevat vaalit näyttävät ainakin sen, miten Soini lukee kenttää.

En tosiaan tiedä miten muualla on, mutta täältä katsoen koko ristiriita näyttää oletetulta.

Olisi hyvä, jos kevään puoluekokouksessa mahdollinen ristiriita tulisi avoimesti esiin ja asioista keskusteltaisiin ja äänestettäisiin. On mahdollista, että kumpikaan ( mahdollinen ) osapuoli ei edes tunne toisiaan.

Jos mennään "hyvä, hyvä" - hyssyttelylinjalla, niin veikkaisin tulevaisuudessa varmasti vaikeuksia.

Mills kirjoitti...

"Jos mennään "hyvä, hyvä" - hyssyttelylinjalla, niin veikkaisin tulevaisuudessa varmasti vaikeuksia."

Missä tulevaisuudessa? Maahanmuuttokriittisillä ei ollut kärsivällisyyttä muutamaa hassua vuotta enempää. Nyt on PS:n lisäksi Konservatiivit ja Vapauspuolue ja ties mitä muuta kivaa tulossa. Vanhat puolueet jatkavat linjallaan ja maahanmuuttokriittiset tekivät klassisesti sen, mitä heiltä odotettiin: hajaantuivat kärsimättömyydesssään.

Persujen loistava nousu tyssää, mutta kaikki ovat tyytyväisiä, sillä sen lisäksi että saivat ilmaista mielipiteensä myös hajoittivat rintaman. Toivottavasti tolkumpaan menossa.



6. huhtikuuta 2009 20:38

IDA kirjoitti...

Persujen loistava nousu tyssää, mutta kaikki ovat tyytyväisiä, sillä sen lisäksi että saivat ilmaista mielipiteensä myös hajoittivat rintaman. Toivottavasti tolkumpaan menossa.

Puhuin kyllä aivan Persujen sisäisestä tilanteesta ja siitä miten sitä pitäisi minusta ratkoa.

http://jameshirvisaari.blogit.uusisuomi.fi/2009/04/04/kriisitilanne-soini-vs-halla-aho/

http://hemmokoskiniemi.blogit.uusisuomi.fi/2009/04/07/perussuomalaiset-puoleena-muistuttaa-venajan-puoleita/

yms...näitä on paljon.

Pitäisikö se jatkuva itsekritiikki nyt muka hoitaa niin, että supersiisseli käski ampua homoja päähän ja raiskata vihreät naiset, joten irtisanoudutaan siitä? ;)

Mills kirjoitti...

"Pitäisikö se jatkuva itsekritiikki nyt muka hoitaa niin, että supersiisseli käski ampua homoja päähän ja raiskata vihreät naiset, joten irtisanoudutaan siitä? ;)"

Kyllähän paras vaihtoehto on, että jatketaan lapsellista linjaa.

Eli puhutaan supersiisseleistä (mikä ihmeen siisseli?)eikä vahingossakaan yritetä keskustella asiallisesti. Tai muistaa, mikä on tavoite ja edes sitä, että meppiehdokkkaina on vuosikausia tiukkaa (mutta valitettavan asiallista - ei herjaavaa!) maahanmuuttokritiiikkiä harjoittava Sampo Terho. Hän ei siisselilapsille käy - lienee liian tylsä. Tai sitten pääasiaksi onkin hupskeikkaa muodostunut (vuosia kun on netissä vierähtänyt)
ennnenkaikkea vinoilu ja kapinointi - ei realistisen ja ei-henkilöön keskittyvän politiikan tekeminen.

No onneksi ei aivan näin. PS:ssä taitaa jokunen vähemmän tuuliviiri pysyäkin.

IDA kirjoitti...

Ei minulla ole mitään Terhoa vastaan. Hän on minusta hyvä ehdokas. Myös Freddy on loistava ehdokas.

En itse näe lapsellisuudessa mitään pahaa. Avoin politiikka on tärkeämpää, kuin aikuinen taktikointi. Ilmeisesti näet nykyisessä poliittisessa menossa jotain tavoiteltavaa? Kerro ihmeessä mitä muuta se voisi olla, kuin vallan tavoittaminen sen sisällä, sen ehdoilla?

Viittasin tuossa kahteen, vakavasti kirjoitettuun perussuomalaisten kirjoitukseen. Noita on paljon samoilla linjoilla. Ne eivät vain ilmeisesti kiinnosta?

IDA kirjoitti...

Mitä sinusta muuten on asiallinen keskustelu?

Pitäisikö kirjoittaa punnitusti ja harkitusti kuin Tuomioja ( tai Halla-aho ) koska on PS:n rivijäsen?

Mua ei yksinkertaisesti kiinnosta. Joku muu voi hoitaa sen puolen aivan hyvin.

On ihmeellistä vaatia jotain moniäänisyyttä ja sitten samalla esittää jotain konseptia, jonka rajoissa keskustelu pitäisi käydä.

milla kirjoitti...

"En itse näe lapsellisuudessa mitään pahaa. Avoin politiikka on tärkeämpää, kuin aikuinen taktikointi."

Avoimuus ja lapsellisuus eivät ole synonyymejä toisilleen.

"Ilmeisesti näet nykyisessä poliittisessa menossa jotain tavoiteltavaa? Kerro ihmeessä mitä muuta se voisi olla, kuin vallan tavoittaminen sen sisällä, sen ehdoilla?"

Nykyisessä poliittisessa menossa on paljon ikävää - yksi ikävä piirre on PS:n hajoaminen. Lienet eri mieltä.


"Viittasin tuossa kahteen, vakavasti kirjoitettuun perussuomalaisten kirjoitukseen. Noita on paljon samoilla linjoilla. Ne eivät vain ilmeisesti kiinnosta?"

En tiedä, miksi oletit, ettei kiinnosta. Tai etten ole lukenut. Mutta argumenttina se, että koska "moni on sanonut" niin minunkin olla jotain muuta mieltä kuin olen, ei oikein nappaa.

Minusta ei saa vannomaan kenellekään 100 vuoden valaa (ja vastapalveluja). Länsimaiseen demokratian perinteeseen kuuluu, että ukot vallassa vaihtuvat hyväksi katsotuin väliajoin. Se on loistava tapa ja kyseenalaistaa hienosti kenenkään ihmisen ylivertaisuuden.

IDA kirjoitti...

"Nykyisessä poliittisessa menossa on paljon ikävää - yksi ikävä piirre on PS:n hajoaminen. Lienet eri mieltä."

Voisit joskus lukea vastaukset. On rasittavaa jauhaa samaa ennakko-oletusta, joka on väärä. Se ei mene edes hauskasta nillityksestä :)

En tiedä, miksi oletit, ettei kiinnosta. Tai etten ole lukenut. Mutta argumenttina se, että koska "moni on sanonut" niin minunkin olla jotain muuta mieltä kuin olen, ei oikein nappaa.

Oletin, että ei kiinnosta, koska yritin avata jo aiemmin näkemystäni PS:n tilanteesta, mutta sinua se ei kiinnostanut vaan selität vain jostain konservatiiveista ja muista.

Avoimuus ja lapsellisuus eivät ole synonyymejä toisilleen.

Ihan totta? Elitistinen suomenopetus on aina hienoa :)

Minusta ei saa vannomaan kenellekään 100 vuoden valaa (ja vastapalveluja). Länsimaiseen demokratian perinteeseen kuuluu, että ukot vallassa vaihtuvat hyväksi katsotuin väliajoin. Se on loistava tapa ja kyseenalaistaa hienosti kenenkään ihmisen ylivertaisuuden.

No mitä pahaa Soinin kritisoimisessa sitten on? Pitäisikö kirjoittaa pitkä, analyyttinen ja kriittinen kirjoitus aiheesta?

milla kirjoitti...

"Mitä sinusta muuten on asiallinen keskustelu?"

Se, mitä poliitikkojen pitäisi maahanmuutosta käydä.

"Pitäisikö kirjoittaa punnitusti ja harkitusti kuin Tuomioja ( tai Halla-aho ) koska on PS:n rivijäsen?"

Tietääkseni et ole poliitikko, joten en odota sinulta asiallisuutta. Enkä tietenkään viitannut tällä sinuun.

"Mua ei yksinkertaisesti kiinnosta. Joku muu voi hoitaa sen puolen aivan hyvin."

No, miksi pitäisi. Ei muakaan. Jos joskus olen roolissa, että pitää, niin sitten pitää.

"On ihmeellistä vaatia jotain moniäänisyyttä ja sitten samalla esittää jotain konseptia, jonka rajoissa keskustelu pitäisi käydä."

Yhtä vaikeaa kuin samalla kertaa sekä kunnioittaa sananvapautta että hyviä tapoja. Onnistuessaan toimii, mutta vaatii halua ja kykyä olla yhteisön vastavuoroinen jäsen.



7. huhtikuuta 2009 22:56

IDA kirjoitti...

Yhtä vaikeaa kuin samalla kertaa sekä kunnioittaa sananvapautta että hyviä tapoja. Onnistuessaan toimii, mutta vaatii halua ja kykyä olla yhteisön vastavuoroinen jäsen.

En siis tiedä enää mitä tarkoitat. Oletin, että kommentit liittyvät tähän postaukseen ja omiin kommentteihini, mutta luuletko, että Soini olisi tuosta muka loukkaantunut?

Tuohan on vain vanha FF-vitsin ja punklaulun yhdistelmä. Kuvaa hyvin mitä ajattelin katastrofaalista pressiklubia katsoessani.

Se mikä on vakavaa ja mikä tuossa on myös sanottu, on se, että puolueen puheenjohtaja katoaa europarlamenttiin ennen erittäin tärkeitä eduskuntavaaleja.

Ja vakavaa on myös se, että puolueen valovoimaisin kansallismielinen ajattelija jätettiin valitsematta ehdokkaaksi vaikka hän erittäin todennäköisesti olisi tuonut suureen vaalivoittoon tarvittavat äänet ja nostanut sekä kansallismielistä, että maahanmuuttokriittistä ajattelua parhaiten esille.

Mills kirjoitti...

"No mitä pahaa Soinin kritisoimisessa sitten on? Pitäisikö kirjoittaa pitkä, analyyttinen ja kriittinen kirjoitus aiheesta?"

Niin, mitä ihmeen pahaa? Ei todellakaan mitään.

Itse olen kritisoinut (alkaa tuo sana jo tökkimäään), että ihmiset vetävät herneen nenäänsä ja ovat eroamassa persuista Halla-aho-kohun jälkiseurauksena siksi, etteivät heti saada omaa tahtoansa läpi vanhassa jo kauan aikaa olleessa puolueessa. Eli realismin puutetta.

Ei kai nyt RKP:läisetkään tai kukaan muukaan ala uutta puoluetta perustamaan (tai uhkailemaan, että minä eroan - alkoi ärsyttämään) heti yhden kriisin jälkeen.
Tätä pidän lapsellisuutena. Ja siinä mielessä höyrypäisyys on kyllä kuvaava termi..

Mitä tulee noihin muihin juttuihin, että en lue sinun tekstiäsi. Kyllä luen.

Itse et huomannut, kun sanoin (jägäjägä, sori), että kenenkään ei pitäisi olla liian kauaa puolueen vallassa - se tietenkin koski Soinia. Kai näit senkin jonain Soini-komppaamisena. Tottakai arvostan häntä, mutta en kritiikittömästi.

Kaikesta huolimatta hyvää pääsiäisen odotusta IDA:)

IDA kirjoitti...

Joo. Minulla oli kai myös jotain perusteettomia ennakko-oletuksia siitä mitä mieltä sinä olet. Häiriö bittivirrassa, tai jotain.

Kaikesta huolimatta hyvää pääsiäisen odotusta IDA:)

Sitä samaa. Jännittää mitä Paavi sanoo :)