Eihän tästä mitään tule, eikä hommia hoideta näin. Mikä ihmeen järki on siinä, että liikenteessä on edelleen niin paljon manuaalivaihteisia autoja, että niillä voi joutua ajamaan? Sivistysmaissa asia on toisinpäin ja manuaalin rattiin joutumista täytyy tosiaan hakea.
Ei yksinkertaisesti voi olla minun vikani, että auto säännönmukaisesti ponnahtaa kohti risteystä ja sammuu sitten siihen. Olen sentään suhaillut menestyksekkäästi aika montakin vuotta. Maailmassa on jälleen kerran vika.
4 kommenttia:
Täh!
1-2-3-4-Rallivauhtia.
Autoillun heteropatriarkaalinen olemus tiivistyy vaihdekeppiin....
Kierroslukumittarin herkeämätön seuranta...
Thats the point, prkl.
Joo. Hanskasin kyllä homman taas aika nopeasti.
Vitutti vain kun tööttäillään. Ei kai se perkele minun vikani ole, jos auto on rakennettu väärin ;)
Pari kertaa unohtui, että se keppi pitää siirtää ykköselle, jos meinaa pysähtymisen jälkeen lähteä iloisesti liikkeelle ja toisaalta se, että joka paikassa yhdellä jalalla ajaminen ei ole järkevä idea vaan jarruttaessa kytkin pitäisi painaa pohjaan. Pikku virheitä.
Sitä en kyllä ymmärrä miksi automaattivaihteisto ei ole standardi. On se niin älyttömän paljon mukavampi kaupunkiajossa.
Joo mutta tuntuuhan se hienolta kun osaa ajaa manuaalivaihteilla. Jos ajaisin automaattivaihteilla, niin olisin opetellut manuaalivaihteet turhaan.
Ilmeisesti pykälät oli synkronoitu, koska välikaasu palauttaa tehokkaasti muistin. Mäkikytkin oli myös ihmeellinen keksintö, ainakin sämpylässä eli puukengässä eli kajakkikaksikossa oli sellainen.
Lähetä kommentti