Bilbaon pelipaidoissa on joukkueen historian aikana ollut mainos vain kerran. Ja silloinkaan kyseessä ei ollut varsinainen mainos vaan kaudella 2004 - 2005 Bilbaon perinteisissä, punavalkoraidallisissa pelipaidoissa oli niin UEFA-cupissa kuin Espanjan cupissa sana "Euskadi" vihreällä kirjoitettuna. Euskadi on baskia ja tarkoittaa yksinkertaisesti baskimaata.
Suomen palloliitto on myynyt Suomen jalkapallomaajoukkueen Canal plussalle, joten suurimmalla osalla suomalaisista ei ole tänään mahdollisuutta nähdä Suomen ja Serbian välistä, EM-karsintasarjan jatkon kannalta melko ratkaisevaa Suomen kotiottelua. Ottelu ei muutenkaan ole saanut ansaitsemaansa julkisuutta. Eikä ihme, onhan kyseessä asioiden näin ollessa tavallaan Suomen Palloliiton ( pimeyden ydin ) joukkue, eikä Suomen maajoukkue.
Mikäli Suomen palloliitto voisi, se möisi myös Suomen maajoukkueen pelipaidat milloin tahansa Pepsi Colalle, Phillipsille tai kelle tahansa, joka siitä maksaisi.
Kulttuureissa on eroja.
2 kommenttia:
Canal+ boikottiin, koska jos teemme maajoukkueesta tuottoisan brändin, niin vastaavanlaiset jalkapallokulttuurimme myymiset pakettiauton takakontista jatkuvat.
Mitä hyötyä tosin tästäkin kommentista oli, kun Suomi on täynnä mieshuoria? Ketään ei kiinnosta, mutta luotetaan että joskus vielä nousee aurinko - Hämäläisen haudan päälle.
Mäkin rupesin mieshuoraamaan Bilbaota. Mulle :(
Toisaalta kotimainen palloilu on ykkönen ja Maajoukkue omassa luokassaan. Kyllä aurinko vielä nousee.
Lähetä kommentti