torstai 6. helmikuuta 2014
Tavastila City Limits
En osaa oikein päättää miten suhtautuisin tähän Kotka - Kouvola Innercity-radan varrella olevaan seisakkeeseen. Ehkä sillä on se hyvä puoli, että se mahdollisesti pelottaa turhat tulijat pois idyllisestä kylästä. Kulttuuritietoiselle se tuo mieleen 1970-luvun New Yorkin metron, vaikka hänen ei tarvitsekaan pelätä, että sen takaa ponnahtaisi esille sen kummallisempia peikkoja. Soininvaaran Osmo varmaan näkisi siinä positiivisella otteellaan selvän nauhakaupungin idun ja tulevan metropoliksen.
Itselleni pysäkki liittyy messuihin joten, jos dominikaanit 1200-luvulla olivat jo parikymmentä vuotta perustamisensa jälkeen asettuneet Turkuun, niin vaikka ennenkin vaikutteet liikkuivat nopeasti - itse asiassa nopeammin kuin nykyään, sillä 70-luvustahan on jo nelisenkymmentä vuotta - niin silloin toki oli kaikki paremmin ja vaikutteetkin elävämpiä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
3 kommenttia:
Tavastilan kartanon synkkää historiaa nykyaikana on käsitelty täällä.
Itse olen yllättynyt, että tuolla rataosuudella ylipäänsä on henkilöliikennettä. Vuoroväli tuskin on kovin lyhyt.
Eno ole kuullutkaan moisista murhateoista.
Siis radan varrellahan ovat Kotkan satama ( Harbour of Kotka ), Kotka, Paimenportti, Kymi, Tavastila, Inkeroinen ja Myllykoski ja Kouvola ( City Center of Great Kouvola District ) isomompina kaupunkikeskuksina. Ihan hyvin juna voisi pysähtyä myös Juurikorven maaseutukaupungissa ( Borough of Juurikorpi ) , mutta kun ajan henki on se, että pitää olla niin metropolia että.
Saisi kulkea tiiviimminkin. Minusta siinä on aina kohtuullisen hyvin porukkaa, mutta ilmeisesti rataosuus ei kuitenkaan ole liiketaloudellisesti VR:lle kannattava. Toisaalta luulisi tulojen riittävän kattamaan - rahtiliikenteen ohella - radan ylläpidon ja junien kustannukset, joten tiedä sitten mitä muuta tulojen pitäisi kattaa. Ratahan on rahtiliikenteen vuoksi pidettävä kunnossa joka tapauksessa.
Lähetä kommentti